Total Pageviews

Thursday, 26 January 2012

Saksikan Video Seks Anwar di Thailand !

Trio 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang mereka dakwa pelakunya adalah ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, hari ini mencabar Anwar membuktikan yang mereka salah atau berdepan dengan satu lagi pendedahan video yang "lebih dahsyat".

datuk t charged 240611 shuib lazimDalam laporan muka depan akhbar harian berbahasa Melayu -Utusan Malaysia - salah seorang anggota Trio 'Datuk T, yang juga bekas bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim (kanan), berkata video baru itu dirakamkan pada 12 dan 13 Januari tahun lalu di Thailand.

‘‘Saya sendiri telah menonton rakaman video ini selepas diberikan oleh Datuk Eskay. Saya percaya Datuk Eskay sedia membuat pendedahan mengenai rakaman video ini di dalam mahkamah jika Anwar bertindak menyaman kami," katanya, merujuk kepada seorang lagi anggota trio Datuk T, Datuk Shazryl Ekay Abdullah.

‘‘Cuba periksa pasportnya di manakah Anwar berada pada ketika itu. Cuba tanya isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail di mana Anwar pada masa itu,’’ katanya lagi.

Shuib menambah Anwar perlu segera menyaman Trio Datuk T, termasuk bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, jika mana-mana penganalisis forensik antarabangsa boleh membuktikan bahawa pelaku dalam video seks pertama yang didedahkan Mac lalu, adalah bukan Anwar.

Video itu yang mula-mula ditayangkan kepada wartawan, menunjukkan seorang lelaki mirip Anwar melakukan aksi seks dengan seorang wanita.

Anwar telah membuat laporan polis menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video itu, manakala trio Datuk T didakwa menyangkan bahan pornografi di khalayak ramai.

DO dipaksa tukar tanah gezet diberi sekolah cina


Dulu Datuk Khusrin menjadi mangsa permainan politik mereka. Maklumat yang kami terima beberapa minggu lepas pula mengatakan Pegawai Daerah Petaling,Dato’ Zulkepli Bin Ahmad pula yang menjadi mangsa permainan politik PKR dan DAP.

Punca pergaduhan antara Khalid Ibrahim dengan Datuk Zul adalah kerana isu tanah sekolah.

Khalid Ibrahim mengarahkan Datuk Zul agar tanah-tanah yang telah digazetkan sebagai sekolah kebangsaan tetapi belum lagi dibina sekolahnya agar diberi kepada sekolah jenis kebangsaan cina.

Keengganan Datuk Zul menuruti perintah Khalid Ibrahim telah menyebabkan Khalid menghantar surat kepada Ketua Setiausaha Negara meminta agar Datuk Zul ditukarkan.

Khalid sekali lagi menunjukkan kebodohannya dalam pentadbiran sebagaimana kes perlantikan Datuk Khusrin dulu. Beliau bukan tidak boleh, malah tidak layak untuk meminta supaya pegawai daerah ditukarkan.

Kuasa tersebut terletak di tangan Setiausaha Kerajaan Negeri dan juga Ketua Setiausaha Negara. Orang yang layak menghantar surat kepada KSN adalah Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor.

Baca sepenuhnya di Sel13.com sini

Police told of ABU event only after "disturbance"

Nalini: Was she talking rubbish?
Updated: In Canada, the police would sue you for defamatory libel, a criminal offense! Read h e r e. 

Original posting:
The Malaysian Insider has the follow-up on  the disrupted ABU event (which I still think was self-inflicted). As expected, one of the organisers, who is a member of the political party PKR of Pakatan Rakyat, is accusing the police of working hand-in-hand with the Umno-BN "samsengs" in the incident. E. Nalini, an executive director of Suaram, now a so-called NGO in my book, claimed to be witness to several of these samsengs wearing t-shirts bearing Umno and BN logos, beating up an Indian boy that night. Turns out she was talking rubbish.

This is the kind of stuff that makes more and more Malaysians sick with the politics of this lot

Read the Insider's Cops deny aiding "school kids" to disrupt ABU event. Some nice quotes from Shah Alam police chief Zahedi Ayob: "We were not informed of the event. Why did they not tell us? Only they know".
 
ori source : rockybru.com.my

Monday, 9 January 2012

GEMPAR !!!! Pengebom 901 telah dikenalpasti..



Lelaki bertopeng V for Vendetta ini dipercayai memasang Bomb di kawasan mahkamah jalan Duta siang tadi. Boleh jadi gak teman  2 orang di belakang dia tu pun terlibat sebab sudah pasti dia tidak keseorangan. Kalau xpercaya tengok gambar di bawah..ramai rupanya...





Dipercayai juga kumpulan Occupy Dataran mempunyai kaitan dengan tragedi pengeboman ini. Mereka harus dipertanggungjawabkan.. Siapa lagi??? Xpercaya tengok video di bawah ni. Memang diorang rancang dengan penuh teliti...

video

Kami sajikan scene akhir filem V For Vendetta ... memang ending dengan pengeboman!!! Tengok jangan tak tengok!!!


video

So, pihak polis siasat yer...jangan tak siasat group Occupy Dataran nih!!! Mereka memang terlibat!!! Berani bertopeng berani tanggung!!!

Sunday, 8 January 2012

AZMIN TAK JUJUR DENGAN RAKYAT M'SIA


Penganjur perhimpunan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) Azmin Ali tidak jujur dengan kata sepakat yang dipersetujui sebelum ini (PDRM+dirinya) apabila mengeluarkan kenyataan tiada sebarang syarat dikenakan polis bagi mengadakan perhimpunan itu. Kau ni memang dayus la min. 
Ketua Polis Kuala Lumpur (KP KL), Datuk Mohmad Salleh, berkata pihaknya kesal dengan tindakan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali, yang membuat kenyataan itu sedangkan ketika perbincangan Jumaat lalu, semua syarat itu sudah dibincang serta mendapat persetujuan bersama. Ape ni beb????! cakap lain, buat lain!!! 
Katanya, Azmin tidak jujur dan tindakannya MENAFIKAN polis memberi beberapa syarat bagi mengadakan perhimpunan terbabit adalah tidak benar serta ia menyebabkan orang ramai keliru dengan kenyataan itu. “Kenyataan Azmin berhubung polis membenarkan perhimpunan dijalankan tanpa syarat adalah tidak benar, semua syarat yang kita keluarkan dalam laman facebook PDRM (Polis Diraja Malaysia) dan media, itulah syarat yang sudah dipersetujui bersama semasa perbincangan Jumaat lalu.


“Syarat-syarat itu juga sudah diterima serta ditandatangani Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar, ketua perhimpunan yang bertanggungjawab memastikan kelancaran perhimpunan berkenaan dalam perbincangan lanjut kelmarin,” katanya di sini, semalam.
Menurutnya, antara syarat utama yang dipersetujui bersama adalah perhimpunan hanya boleh diadakan di tempat letak kereta awam luar Kompleks Mahkamah Jalan Duta dan tinjauan polis di kawasan berkenaan mendapati ia mampu memuatkan tidak lebih 5,000 orang saja.

“Cuma parkir di kawasan berkenaan saja dibenarkan dan kita sudah buat tinjauan kawasan itu hanya boleh menampung 5,000 orang, jika lebih ia akan timbulkan limpahan dan perkara itu melanggar syarat sebagaimana yang sudah dipersetujui. 
“Sesiapa saja boleh menyertai perhimpunan itu namun tidak boleh melebihi 5,000 orang dan jika lebih, mereka yang datang harus beredar,” katanya. 
p/S: Yang pasang niat nak pegi tu...baik pikir balik..berballoi ke korang pegi?? buat penat jer sokong dorang ni...dorang sendiri pun becerai berai + tunggang langgang. 


Saturday, 7 January 2012

PELAKON PAKATAN RAKYAT, TAGIH SIMPATI RAKYAT!!!

Ini dia pelakon PR, Fayyard , dia tak ubah macam DS Anwar.. sejibik Top Super Kencing Star!!! … kuikui… Kalo korang nak tahu, si mamat Fayyard ni bukan cedera teruk pun…Cuma calar 0.7cm jerk kat tapak tangan…korang tengok tu, punyala dia berlakon…sampai buka baju macam sesak nafas plak…pastu ade ke cakap kene cucuk dengan racun. !! PUiiihhh…hampeh!!! Saja nak kasi gempak! Ni la golongan munafik, suka besarkan perkara yang kecil.
Lakonan Fayyard Afiq semasa LANG-GAR 901
Lakonan DSAI semasa Bersih 2.0





Kejadian ini berlaku semasa beliau ingin pulang setelah menghadiri satu ceramah ketua umum PKR itu sempena pelancaran LANG-GAR 901 di Galeri Pejuang, Cherok Tok Kun Pulau Pinang. Semuanya demi simpati… Kesian PR dah takde modal dah…

Pemimpin PKR tak tahu Undang-undang rupanya...

Dalam Malaysiakini semalam , Azmin Ali ada cakap bahawa pihak polis tidak mengenakan sebarang syarat dan menegaskan bahawa KEADILAN menerimapakai persetujuan dengan Ketua Polis Kuala Lumpur, Dato' Mohamad Salleh yang dimuafakati dan diumumkan selepas mesyuarat bersama pada pagi Jumaat 6 Januari 2012. (rujuk di sini : http://www.malaysiakini.com/news/185954)

Azmin bagi statement ni sebab tetiba je KPD Sentul keluarkan 10 syarat untuk kawal selia perhimpunan tersebut. 

Syarat-syarat adalah : 

1. Penggunaan risalah/ banner dengan tagline ‘Bebaskan Anwar 901’ atau ‘Bebaskan Anwar’ adalah tidak dibenarkan sama sekali semasa perhimpunan berlangsung.

2. Penggunaan pembesar suara selain daripada ‘loud hailer’ tidak dibenarkan. Penggunaan (2) dua buah loud hailer dibenarkan bagi tujuan mengawal selia peserta perhimpunan.

3. Pengucapan awam tidak dibenarkan sama sekali.

4. Penganjur perlu memastikan peserta perhimpunan tidak boleh membuat apa-apa perbuatan, membuat bising, memberi apa-apa isyarat yang boleh mengganggu prosiding mahkamah.

5. Tempat perhimpunan yang dibenarkan adalah di pakir awam sebelah kiri jalan utama ke mahkamah. Kawasan ini akan diletakkan pita polis untuk menentukan batasan dan sempadannya. Peserta tidak dibenarkan berada di luar kawasan tersebut.

6. Sekiranya kawasan tersebut sudah dipenuhi dengan peserta perhimpunan maka peserta lain hendaklah bersurai dan beredar dari kawasan pakir mahkamah.

7. Penganjur hendaklah memastikan peserta perhimpunan tidak membawa sebarang senjata dan para peserta hendaklah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk membuat pemeriksaan sekira perlu.

8. Penganjur hendaklah memastikan semua peserta perhimpunan bersurai tidak lewat daripada tempoh satu jam selepas keputusan Mahkamah diumumkan. 

9. Penganjur dan peserta perhimpunan hendaklah mematuhi semua arahan yang diberikan oleh pihak polis dari masa ke semasa demi untuk menentukan keamanan perhimpunan tersebut. 

10.  Peserta perhimpunan tidak dibenarkan melakukan khianat atau bencana kepada harta awam atau mana-mana harta di kawasan tersebut.

Bodoh gak si Azmin ni, xkan dia xbaca buku undang-undang...Ketua Polis Daerah diberi kuasa penuh untuk kawal selia perhimpunan, bukannya Ketua Polis KL. Macamana la si Azmin ni nak diangkat sebagai PM kalau bende camni pun kene bodoh je...adei.!!  Nasihat aku, Azmin kene pi mengadap KPD Sentul la plak untuk dapat blessing...hee...

Wednesday, 4 January 2012

Mahasiswa Melampau

Korang dah saksikan ka belum video penglibatan geng mahasiswa di UPSI ? kalau belum sila tengok ni...dah macam beruk pun ada...xpun dah pekena todi..haa...

http://www.youtube.com/watch?v=jL7FU6_rMCA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=KkcOC5VTP1g&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qXZnbvAhAF4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9YdsI0AbxK0&feature=related

Yang aku herannya, diorang ni mcm berminat sangat dengan dunia politik..laungan diorang tentang UMNO, BN nampak sangat perhimpunan depan pagar UPSI ni bermotif politik... Sebelum ni kononnya mereka cume nak sokong Adam Adli dari dikenakan tindakan tatatertib, tapi lain plak jadinya....

Puak-puak al Juburi pun suka hati la...dan amik kesempatan..seronok dia tengok mahasiswa tidak lagi menyokong kerajaan... kikik... dah lama bendera muka Najib di depan PWTC, xpernah ada pun ahli politik pembangkang pi turunkan bendera tu..., tup tup Adam Adli yg turunkan. Berani bodoh la mamat ni...

Nanti kita rungkai siapa dia si adam adli...

Tak ramai yang resah, menyokong kempen bebas Anwar 901

KUALA LUMPUR (Malaysiaaktif) – Sekilas dilihat seolah-olah seluruh rakyat Malaysia akan bangun membantah sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim didapati bersalah oleh mahkamah pada 9 Januari ini.

Bagaimana pun, perkara ini masih dianggap ‘moot’ atau belum pasti, dan bergantung kepada pihak mana yang menyoroti keadaan – sama ada pihak yang tidak menyukai beliau atau pihak beliau yang tidak menyukai pihak yang satu lagi.

Dan seperti mana sejarah dilakarkan sebagai sahih oleh mereka yang menang, begitu juga keadaan ini sengaja didahulukan (pre-empt) supaya situasi yang diinginkan sedia terbentuk sekiranya keputusan mahkamah berhubung tuduhan liwat ke atas pembantu beliau, Mohd Saiful Bukhari tidak memihak kepada Anwar.

Seperti mana konsistennya apa yang diperjuangkan pihak Pakatan Rakyat menggarap premis bahawa Anwar tidak bersalah, seperti itu juga tempo dan nada pihak sebelah lagi cuba menidakkannya.

Tetapi, apa sekali pun, apa yang dilakukan sesuatu yang sia-sia saja, kerana segala-galanya bergantung kepada mahkamah, dan tiada pihak mana pun dapat mempengaruhi keputusan yang bakal diumumkan nanti.

Juga, jika dilihat dalam dimensi dunia siber, kelantangan blogger pro-Anwar dan Pakatan Rakyat cuba mempertahankan ketua umum PKR itu, seolah-olah ramai sekali rakyat Malaysia yang berada di belakang mereka.

Hakikatnya, dalam alam maya seperti di Internet, saiz dan dimensi adalah sesuatu yang subjektif dan bukan boleh diterima bulat-bulat seperti yang digambarkan.

Bayangkan, sebuah entiti perniagaan kecil yang sekadar menggunakan sebuah laptop dan berlokasi di penjuru sebuah bilik tidur pun boleh dibentuk persepsi seolah-olah ia sebuah syarikat korporat gergasi dengan dibantu kaedah media sosial, seperti Facebook dan sebagainya.

Maka disebabkan itulah dirasakan penggunaan rangkaian sosial begitu penting sebagai sebahagian daripada senjata perang saraf parti-parti politik atau bagi sesebuah kerajaan. Kaedah tersebut terbukti berkesan apabila digunakan dengan efektif oleh Barack Obama ketika berjuang untuk mendapatkan kerusinya di pejabat Oval, White House.

Berbalik kepada persepsi saiz dan dimensi yang terbentuk dalam alam maya siber, ia digarap secukup-cukupnya oleh orang Anwar. Mereka memelihara momentum persepsi ‘seluruh rakyat’ yang dibentuk kononnya begitu meluas pengaruh dan sokongan hinggakan tanpa disedari pihak berkuasa tidak boleh berjudi dengan kemungkinan dan turut bersedia membentuk pertahanan bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

Yang jelas, saiz dan dimensi besar tenaga rakyat pro-Anwar yang di war-warkan bukan sebesar mana pun. Ia sekadar berlegar di kalangan kumpulan-kumpulan mereka sahaja. Mereka yang berada di tengah-tengah keghairahan dan keterujaan sebegitu tentu sekali akan merasakan dunia kecil itu sebagai pusat alam semesta yang mantap menyokong apa jua mereka perjuangkan. Realitinya bukan begitu, malahan jauh sekali.

HIMPUNAN 9 JANUARI UNTUK BEBASKAN SISTEM KEHAKIMAN- WANITA KEADILAN


PETALING JAYA 4 Dis : Wanita KEADILAN menyeru anggotanya dan golongan wanita khasnya untuk turut serta memberikan sokongan ketika keputusan perbicaraan kes Datuk Seri Anwar Ibrahim, 9 Januari ini.
Ketua Wanitanya, Zuraida Kamaruddin berkata, perhimpunan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur itu bukan bertujuan membela Anwar semata-mata, tetapi mempertahankan badan kehakiman daripada terus dicabuli kerajaan Umno-BN.
“Tindakan Kerajaan yang menulikan institusi kehakiman demi memenuhi aspirasi politik buas Perdana
Menteri, adalah kemuncak kepada pencabulan Umno-BN terhadap sistem demokrasi negara selama ini,”
“Ini bukan soal individu tapi soal sistem keadilan dan kehakiman Negara,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN hari ini.
Wanita KEADILAN katanya, turut menegaskan samada Anwar dipenjara atau tidak, mereka akan terus komited untuk memperkuatkan jentera bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU13).
“Sebagai gerak kerja menyeluruh, maka melalui program WAJAH (Wanita KEADILAN jelajah Kampung) telah merancang siri jelajah keseluruh negara untuk menyampaikan maklumat dan fakta sebenar (kes Fitnah II),” kata Zuraida lagi.
Di sidang media sama, Ketua Serikandi KEADILAN, Siti Aishah Sheikh Ismail turut membidas tindakan polis yang cuba memberi gambaran negatif kepada rakyat mengenai perhimpunan aman tersebut.
” Saya tegaskan disini, himpunan ini bukan himpunan haram. Ia adalah untuk mengatakan sokongan terhadap kepimpinan Anwar, Kita mahu sistemperundangan negara pulih dan tidak dikongkong,”
“Anggota polis perlu membuka ruang kepada rakyat kerana kita bukan nak buat kekacauan. Oleh itu polis perlu bekerja secara profesional untuk membenarkan kami berhimpun,” katanya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=25101

Kain rentang yang menghasut


Percubaan untuk mempengaruhi orang ramai supaya mengambil bahagian dalam "901 Free Anwar Campaign" di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Isnin depan boleh melemahkan badan kehakiman, kata Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar.

Beliau menggesa orang ramai supaya tidak terpengaruh dengan pihak-pihak tertentu yang cuba mengheret rakyat ke jalan-jalan dan boleh menyebabkan pergolakan di negara ini.

"Pihak polis mendapati banyak kain rentang dipasang di tempat-tempat awam dan blog menghasut orang ramai untuk menyertai demonstrasi berhubung dengan keputusan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijadualkan pada hari itu."

901 : KEMPEN MENYOKONG GAY !!?


Penulis boleh rangkumkan bahawa pihak yang menyokong Anwar Ibrahim dalam Kempen Bebaskan Anwar 901 boleh disamakan dengan menyokong seorang gay tua sebagai pemimpin tidak bermoral kerana dakwaan kes liwat II dan sebagai calon Perdana Menteri negara bayangan.
Rakyat kini sudah membuka mata dan telinga dengan bayangan lakonan Anwar Ibrahim mengheret rakyat untuk turut serta ber-reformasi dan jika tiada siapa yang memberitahu tembelang Anwar sudah ramai yang tahu akan tektik licik beliau serta jadi ianya bukan isu lagi.
Penulis juga bersetuju dengan kenyataan berani dari Raja Petra Kamarudin (RPK) baru-baru ini didalam wawancaranya-Anwar yang berdepan dengan tuduhan liwat tidak lagi relevan dan kerjaya politiknya akan berkubur jika pembangkangkan gagal dalam misi menawan Putrajaya dalam piliharaya umun (PRU) akan datang.
Secara logik adakah layak seorang gay menjadi Perdana Menteri Malaysia, malahan Negara Islam lain pun tidak akan terima pengamal gay menjadi wakil mereka. Anwar sudah banyak membuat kesilapan atas tindakannya sendiri sehinga kini rakyat semakin menolak beliau.
Ketahuilah kita Kempen Bebaskan Anwar 901 telah mula menjerat beberapa kerat mahasiswa turun berdemostrasi di PWTC dan UPSI. Hasutan Anwar kepada anak-anak muda universiti sebagai jalan terakhir untuk menentang pihak berkuasa dan merusuh dijalanan demi keadilan beliau.
Nasihat penulis, jika kita mahu berjuang maka berjuanglah untuk keadilan dan kebaikan orang ramai, bukan hanya untuk memenuhi tuntutan impian terpendam seorang manusia yang terlalu ingin sangat menjadi Perdana Menteri yang kita sendiri tahu moralnya zero.